FANDOM

Andrzej Blumenfeld – polski aktor filmowy, teatralny i dubbingowy. Poddawał głos Victorowi Sullivan'owi we wszystkich grach z serii Uncharted.

Biografia Edytuj

W 1973 roku ukończył Wydział Aktorski warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Debiutował w Teatrze Narodowym rolą Posłańca w Antygonie Sofoklesa w reżyserii Adama Hanuszkiewicza. Później grał w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie, Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, Teatrze Dramatycznym w Warszawie i warszawskim Teatrze Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza. Od 1997 roku jest w zespole Teatru Narodowego. W 1988 roku na scenie Dramatycznego wystąpił razem z Ewą Żukowską i Zbigniewem Zapasiewiczem w 33 Omdleniach Antoniego Czechowa w reżyserii Tadeusza Pawłowicza. Był to doskonale poprowadzony teatralny esej poświęcony sztuce aktorskiej.

Na scenie Teatru Narodowego Blumenfeld zagrał także m.in. Hrabiego Salisbury w „Ryszardzie II” Szekspira w reżyserii Andrzeja Seweryna i Lekarza w przedstawieniu „Stara kobieta wysiaduje Tadeusza Różewicza” w reżyserii Stanisława Różewicza. Wcielił się w postaci Boka i Profesora Raca w „Chłopcach z Placu Broni” Ferenca Molnara w reżyserii Michała Zadary.

Znane role dubbingowe Edytuj

  • 2005: Podwójne życie Jagody Lee
  • 2005: Ben 10 jako Wes Green
  • 2007: Uncharted: Fortuna Drake'a jako Victor Sullivan
  • 2009: Uncharted 2: Pośród złodziei jako Victor Sullivan
  • 2010: Wakfu jako Albert
  • 2011: Niesławny: Infamous 2 jako Joseph Bertrand
  • 2011: Uncharted 3: Oszustwo Drake’a jako Victor Sullivan
  • 2011: The Elder Scrolls V: Skyrim
  • 2011: League of Legends jako Talon, Olaf oraz Trundle
  • 2015: Wiedźmin 3: Dziki Gon jako Sigismund Dijkstra

Więcej z Fandomu

Losowa wiki