FANDOM

Kolekcja Nathana Drake'a – zremasterowana kolekcja trzech gier na PlayStation 4 z serii Uncharted: Uncharted: Fortuna Drake'a, Uncharted 2: Pośród złodziei i Uncharted 3: Oszustwo Drake'a.

Opis Edytuj

Kolekcja Nathana Drake'a to wydany na konsolę zestaw odświeżonych wersji trzech pierwszych odsłon cyklu Uncharted. Oryginalne gry opracowało studio Naughty Dog, a ulepszone konwersje wykonał zespół Bluepoint Games. W skład kolekcji wchodzą trzy przygodowe gry akcji - Uncharted: Fortuna Drake'a z 2007 roku, Uncharted 2: Pośród złodziei z 2009 roku oraz wydane w 2011 roku Uncharted 3: Oszustwo Drake'a.

Bohaterem wszystkich jest Nathan Drake – poszukiwacz przygód i skarbów, w tym zwłaszcza starych artefaktów. W pierwszej części udaje się on na wyprawę w celu odnalezienia szczątków swojego przodka, czyli legendarnego podróżnika Sir Francisa Drake'a. W jego trumnie znajduje jednak nie resztki ciała, a pamiętnik ze wskazówkami dotyczącymi lokacji tajemniczej wyspy, gdzie mają się kryć odpowiedzi na wszystkie pytania Nathana. Z kolei w drugiej części, mężczyzna wraz z przyjacielem Harry'm i poszukiwaczką przygód Chloe natrafia na ślad potężnego artefaktu, mogącego odmienić bieg historii. Oczywiście, chrapkę na ten skarb ma także grupa bezwzględnym łotrów. Podczas kampanii gracze odwiedzają wiele egzotycznych miejsc, w tym Nepal, Tybet czy Himalaje. Trylogię wieńczy gra Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, której fabuła obraca się wokół prób odnalezienia zaginionego miasta Ubar, znanego też jako Atlantyda Pustyni. Wszystkie trzy odsłony serii to klasyczne przygodowe gry akcji.

Wydarzenia obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami bohatera, a rozgrywka składa się z dwóch podstawowych elementów. Pierwszym z nich są potyczki z przeciwnikami, podczas których możemy korzystać z szerokiego wyboru broni palnej, systemu osłon oraz rozbudowanych mechanizmów walki wręcz. Drugi aspekt to eksploracja, w ramach której zajmujemy się wspinaczką, przeszukujemy poziomy i rozwiązujemy zagadki. W porównaniu z pierwotnymi wersjami na PlayStation 3, Kolekcja Nathana Drake'a może pochwalić się znacznie ładniejszą oprawą graficzną. Poprawki objęły m.in. wprowadzenie rozdzielczości 1080p i 60 klatek na sekundę oraz liczne ulepszenia tekstur, modeli i systemu oświetlenia. Ponadto pojawiły się nowe Trofea oraz tryb fotografii. Niestety kolekcja oferuje jedynie kampanie dla pojedynczego gracza i jest pozbawione trybów multiplayer.

Ciekawostki Edytuj

  • Po raz pierwszy do rąk graczy trafiła Fortuna Drake'a w pełnej polskiej wersji językowej, gdzie głosu Nathanowi użyczył Jarosław Boberek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki