FANDOM

Naughty Dog.png

Naughty Dog – amerykański producent gier wideo z siedzibą w Santa Monica w Kalifornii założony przez Andy Gavin i Jason Rubin w 1984 roku. Twórca serii gier oznaczonych nazwą Uncharted.

Historia Edytuj

Studio Naughty Dog zostało założone przez przyjaciół Andy'ego Gavina i Jasona Rubina w 1984 roku. W 1989 roku wydali pierwszą grę Keef the Thief współpracującą jedynie na platformie Apple IIGS. W 2001 roku studio zostało przejęte przez Sony Computer Entertainment i od tej pory wszystkie gry są pisane wyłącznie na konsole PlayStation.

W 2007 roku firma zaprezentowała swoją pierwszą grę na konsolę PlayStation 3Uncharted: Fortuna Drake'a, a w 2009 roku wydała jej kontynuację – Uncharted 2: Pośród złodziei, która w wielu rankingach jest jedną z najlepiej ocenianych gier na konsolę PlayStation 3. 1 listopada 2011 roku wydana została trzecia część serii opowiadającej o przygodach Nathana Drake'a zatytułowana Uncharted 3: Oszustwo Drake'a. W 2013 po zakończeniu prac nad The Last of Us, studio Naughty Dog rozpoczęło pracę nad kolejną częścią serii UnchartedUncharted 4: Kres złodzieja.

Lista produkcji Edytuj

Tytuł gry Data wydania Platforma
Keef the Thief 1989 Apple IIGS
Rings of Power 1991 Sega Genesis
Way of the Warrior 1994 3DO
Crash Bandicoot 1996 PlayStation
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back 1997
Crash Bandicoot 3: Warped 1998
Crash Team Racing 1999
Jak & Daxter: The Precursor Legacy 2001 PlayStation 2
Jak II 2003
Jak 3 2004
Jak X: Combat Racing 2005
Uncharted: Fortuna Drake'a 2007 PlayStation 3
Uncharted 2: Pośród złodziei 2009
Uncharted 3: Oszustwo Drake'a 2011
The Last of Us 2013 PlayStation 4
Uncharted 4: Kres złodzieja 2016

Ciekawostki Edytuj

  • W całej serii Uncharted można zauważyć logo NDI na ciuchach i narzędziach. Możliwe jest, że nazwa tej firmy odnosi się do studia Naughty Dog.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki