FANDOM

Uncharted: Fortuna Drake'a – gra przygodowa akcji, która została pierwotnie wydana w czwartym kwartale 2007 roku na konsolę PlayStation 3, a w 2015 roku jej zremasterowana wersja została wydana w wydaniu zbiorczym Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a na konsolę PlayStation 4.

Zarys fabularny Edytuj

Gra opowiada przygody poszukiwacza skarbów, Nathana Drake'a, który przy pomocy dziennikarki Eleny Fisher znajduje trumnę Sir Francisa Drake'a. Okazuje się, że w trumnie nie ma ciała, ale ukryto w niej dziennik znanego odkrywcy. Według Nathana, dziennik wskazuje drogę do El Dorado. Ich łódź została zaatakowana przez piratów, a z opresji uratował ich przyjaciel Nathana, Victor Sullivan. Po ucieczce z zasadzki, Nathan postanowił zacząć szukać legendarnego El Dorado.

Lista rozdziałów Edytuj

  1. Zasadzka
  2. Poszukiwanie El Dorado
  3. Zaskakujące znalezisko
  4. Katastrofa
  5. Forteca
  6. Klucz do przeszłości
  7. Z deszczu pod rynnę
  8. Zatopione miasto
  9. W stronę wieży
  10. Dom celny
  11. W potrzasku
  12. W górę rzeki
  13. Sanktuarium?
  14. Pod ziemię
  15. Na tropie skarbu
  16. Skarbiec
  17. Serce skarbca
  18. Bunkier
  19. Niechciani goście
  20. Na ratunek
  21. Złoto i kości
  22. Konfrontacja

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka w „Uncharted: Fortuna Drake'a” jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. Za znajdowanie poukrywanych w lokacjach skarbów oraz po odblokowywaniu osiągnięć, gracz zostaje nagradzany punktami, których można użyć, do odblokowania specjalnych rzeczy, jak alternatywne kostiumy czy grafiki koncepcyjne.

Obsada Edytuj

Angielski dubbing Edytuj

Polski dubbing Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zwiastun gry z E3 2006 pokazywał Nathana Drake'a odpierającego ataki dwóch przeciwników bronią do walki wręcz, co było niemożliwym do wykonania w grze.
  • Akcja gry rozgrywa się w 2006 roku.
  • Gra zawiera liczne odniesienia do innej serii gier wyprodukowanej przez studio Naughty Dog, a mianowicie do serii gier „Jak i Daxter”.
    • Przerwany pocałunek Eleny i Nathana przypomina przerwany pocałunek Jaka i Keiry z pierwszych dwóch części serii gier „Jak i Daxter”.
    • Stroje do nurkowania, które noszą Elena i Nathan noszą nazwę nieistniejącej firmy „Ottsel”, co jest odniesieniem do Daxtera, który został transformowany w hybrydę wydry (ang. otter) i łasicy (ang. weasel).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki