FANDOM

Uncharted: Złota Otchłań – gra przygodowa akcji, która została pierwotnie wydana w pierwszym kwartale 2012 roku na konsolę PlayStation Vita. Produkcja jest prequelem gier z serii Uncharted wydanych na PlayStation 3.

Zarys fabularny Edytuj

Główny bohater gry – Nathan Drake, namówiony przez swojego dawnego znajomego Jasona Dantego, bierze udział w wyjeździe mającym odkryć tajemnicę masakry dokonanej na członkach hiszpańskiej ekspedycji przed czterystu laty. W międzyczasie poznaje Marisę Chase – młodą archeolog próbującą odnaleźć swojego zaginionego dziadka, sławnego archeologa. Drake postanawia odnaleźć Złotą Otchłań i przy okazji pomóc kobiecie odnaleźć starca. Muszą jednak zmierzyć się też z generałem Guerro, który również chce odnaleźć miasto, by mieć z czego sfinansować swoją armię.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka w „Uncharted: Złota Otchłań” jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. Przez całą kampanię dla pojedynczego gracza Nathanowi towarzyszą bohaterowie niezależni, którzy starają się mu pomóc w walce z przeciwnikami.

Obsada Edytuj

Angielski dubbing Edytuj

Polski dubbing Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas gamescom 2011 „Uncharted: Złota Otchłań” otrzymała nagrodę dla najlepiej zapowiadającej się gry targów na konsole przenośne.
  • Według strony VGChartz produkcja sprzedała się w nakładzie 520 000 egzemplarzy w Ameryce Północnej, 610 000 w Europie, 130 000 w Japonii i 210 000 w pozostałych krajach. Łączna sprzedaż wyniosła 1 460 000 egzemplarzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki