FANDOM

Uncharted 2 Among Thieves.png

Logo Uncharted 2: Pośrud Złodzieji

Uncharted Eye of Indra.png

Logo Uncharted: Eye of Indra

Uncharted - seria której głównym bohaterem jest Nathan Drake, który znajduje legendarne skarby np: skarb El Dorado, Złotą Otchłań lub zaginiony skarby Herny'ego Avery'ego.Po pszukimaniach skarbów równierz Samuel Drake, Sally, Elena Fisher i inni wystepujący tylko jednej części.Są równierz Antagoniści, którzy chcą mieć skarb np: Rafe.

GryEdytuj

Uncharted: Fortuna Drake'a (Drake's Fortune)Edytuj

Jest pierwszą grą z Uncharted, która premiera miałą miejsce 19 listopada 2007 roku w Ameryce i 7 Grudnia w Polsce.Gra polsce nie doczekałą się polskiej wersji językowej, tylko amerykańskiego wydania dobiero w w Kolekcja Nathana Drake'a dostałą polski dubbing.Gra opowiada jak Drake znalazł notatkik swojego przodka Sir Fransica Drake'a i chce żeby odnaleź skarb El Dorado.

Rozgrywka w „Uncharted: Fortuna Drake'a” jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz.

Uncharted 2: Pośród ZłodziejiEdytuj

Druga cześć pojawilą się w 13 Października 2009 w Ameryce i 16 Października w Polsce.Gra jako pierwsza ma Polski dubbing, gdzie Nathanowi podkałda Jarosław Boberek.Akcja rozgrywa się dwa lata po pierwszej części, gdzie Natham mósi podejmować się zadaniu znalezienia tajemnicy Marco Polo - słynnego staku.

Rozgrywka w Uncharted 2: Pośród złodziei, podobnie jak pierwszej odsłona, jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. Rozgrywka nie posiada większych różnic od swojego poprzednika, jednakże sztuczna inteligencja przeciwników uległa znacznej zmianie, przez co są oni trudniejsi do pokonania.

Ostatnim i dość ważnym aspektem jest rozwiązywanie wielu różniących się poziomem trudności zagadek, najczęściej opartych na rysunkach zawartych w dzienniku protagKoleonisty.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'aEdytuj

Trzecia część pojawiłą się 1 Listopada 2011 w Ameryce, a 2 Listopada w Polsce, akcja tej części przenosi się 4 lata później,gdzie Nathan Drake szukan Zaginionego Miasta.Pod koniec gry Nathan straca swojego brata.

Rozgrywka w „Uncharted 3: Oszustwo Drake'a”, podobnie jak pierwszej odsłony, jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. W przeciwieństwie do poprzednich dwóch części znacznie zwiększono liczbę elementów platformowych i zagadek kosztem wymian ognia i walki wręcz.

Uncharted: Złota OtchłańEdytuj

W 2012 pojawił się prequel pierwszej odsłony o nazwie "Złota Otchłań".Jak nazwa skazuje Drake będzie szukał Złotej Otchłany.

Rozgrywka w „Uncharted: Złota Otchłań” jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. Przez całą kampanię dla pojedynczego gracza Nathanowi towarzyszą bohaterowie niezależni, którzy starają się mu pomóc w walce z przeciwnikami.

Kolekcja Nathana Drake'aEdytuj

Kolekcja Nathana Drake'a to wydany na konsolę zestaw odświeżonych wersji trzech pierwszych odsłon cyklu Uncharted. Oryginalne gry opracowało studio Naughty Dog, a ulepszone konwersje wykonał zespół Bluepoint Games. W skład kolekcji wchodzą trzy przygodowe gry akcji - Uncharted: Fortuna Drake'a z 2007 roku, Uncharted 2: Pośród złodziei z 2009 roku oraz wydane w 2011 roku Uncharted 3: Oszustwo Drake'a.

Wydarzenia obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami bohatera, a rozgrywka składa się z dwóch podstawowych elementów. Pierwszym z nich są potyczki z przeciwnikami, podczas których możemy korzystać z szerokiego wyboru broni palnej, systemu osłon oraz rozbudowanych mechanizmów walki wręcz. Drugi aspekt to eksploracja, w ramach której zajmujemy się wspinaczką, przeszukujemy poziomy i rozwiązujemy zagadki. W porównaniu z pierwotnymi wersjami na PlayStation 3, Kolekcja Nathana Drake'a może pochwalić się znacznie ładniejszą oprawą graficzną. Poprawki objęły m.in. wprowadzenie rozdzielczości 1080p i 60 klatek na sekundę oraz liczne ulepszenia tekstur, modeli i systemu oświetlenia. Ponadto pojawiły się nowe Trofea oraz tryb fotografii. Niestety kolekcja oferuje jedynie kampanie dla pojedynczego gracza i jest pozbawione trybów multiplayer.

Uncharted 4: Kres ZłodziejaEdytuj

Gra pojawiła się w 27 Kwietnia 2016 w Ameryce i 10 Maja w Polsce.Gra Kontynuuje zdarzenia z trójki.Gdzie okazuje się że Sam przeżyl i opowiadałm.Tym Razem Natham mówi poszukiwać skarb Avery'ego, przed Rafe'em

Rozgrywka w „Uncharted 4: Kres złodzieja”, podobnie jak pierwsza odsłona, jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. W przeciwieństwie do poprzednich dwóch części znacznie zwiększono liczbę elementów platformowych i zagadek kosztem wymian ognia i walki wręcz.

Uncharted: Fortune HunterEdytuj

Z okazji premiery Kresu Złodzieja na urządzeniach mobilnych z systemem Android oraziOS zadebiutował spin-off serii będący grą logiczną. Gra została zatytułowana Uncharted: Fortune Hunter. Gracz steruje Nathanem poruszającym się po mapach składających się z kwadratowych pól oraz manipuluje elementami otoczenia w celu dotarcia do wyznaczonego celu. Postać może zbierać skarby, aktywować różnorakie mechanizmy oraz musi unikać pułapek w celu przetrwania.

Zaginione DziedzictwoEdytuj

3 grudnia 2016 roku podczas imprezy PlayStation Experience został zapowiedziany pierwszy samodzielny dodatek do gry Uncharted 4: Kres złodzieja. Rozszerzenie zostało zatytułowane Uncharted: Zaginione dziedzictwo i skupi się na wydarzeniach rozgrywających się po zakończeniu czwartej części serii. Główną bohaterką gry będzie Chloe Frazer, która próbuje odnaleźć starożytny artefakt. W trakcie rozgrywki bohaterka przemierza wiele podziemnych lokacji oraz opuszczone grobowce. Wydanie gry zaplanowano na 22 sierpnia 2017 roku.

Inne AdapctajceEdytuj

FilmEdytuj

Po premierze Pośród złodziei producent filmowy Avi Arad poinformował, że współpracuje z Sony nad realizacją filmu Uncharted. Produkcję filmu potwierdziła także wytwórnia filmowa Columbia Pictures, jednak na chwilę obecną nie ujawniono wielu szczegółów. Produkcją zajmą się Avi Arad, Charles Roven, Ari Arad i Alex Gartner. Początkowo film miał reżyserować David O. Russell, następnie Neil Burger, jednakże obaj zrezygnowali. Nathana Drake’a miał zagrać Mark Wahlberg, jednak podobnie jak Russell i Burger nie weźmie udziału w produkcji. Scenariusz napisał Kyle Ward[48], jednak w celu jego modyfikacji, w sierpniu 2012 roku zatrudniono Marianne i Cormaca Wibberly, czyli scenarzystów biorących udział m.in. w tworzeniu filmu Skarbów Narodowuch.

KsiążkaEdytuj

Uncharted: The Fourth Labirynth to książka napisana przez Christophera Goldena, opisująca jedną z przygód Nathana Drake’a, który wyruszył na poszukiwania tytułowego legendarnego labiryntu stworzonego przez Dedala. Została wydana przez amerykańskie wydawnictwo Del Rey Books 4 października 2011 roku.

KomiksyEdytuj

Uncharted #1-6 to seria sześciu komiksó publikowanych tylko w języku angielskim przez DC Comics pomiędzy 30 listopada 2011 roku a 25 kwietnia 2012 roku. Autorem dialogów jest Joshua Williamson, natomiast rysunków Sergio Sandoval. Każdy z komiksów ma 32 strony.

Uncharted: Eye of Indra to składający się z czterech odcinków animowany komiks. Został wydany na Playstation Store. Premiera pierwszego odcinka odbyła się 22 października 2009 roku, drugiego 22 listopada 2009, natomiast trzeciego i czwartego 4 grudnia 2009 roku

Główni BohaterewieEdytuj

  • Nathan Drake – postać sterowana przez gracza w kampaniach dla pojedynczego gracza. Jest amerykańskim poszukiwaczem skarbów, potomkiem sławnego podróżnika i korsarza sir Francisa Drake’a. Jego matka popełniła samobójstwo, gdy był dzieckiem, a ojciec oddał go do katolickiego sierocińca, gdzie wychowywał się u sióstr zakonnych. W oryginalnej wersji językowej głosu użyczył mu Nolan North, natomiast w polskiej wersji językowej Jarosław Boberek. Pojawił się we wszystkich grach, książkach i komiksach z serii oraz w bijatyce PlayStation All-Stars Battle Royale jako jeden z zawodników.
  • Victor „Sully” Sullivan – najlepszy przyjaciel i mentor Nate’a, jest doświadczonym badaczem i utalentowanym naciągaczem. Pojawił się we wszystkich komiksach, książce oraz grach poza produkcją dostępną z poziomu przeglądarki internetowej – Uncharted: Drake's Trail. W oryginalnej wersji językowej głosu użyczył mu Richard McGonagle, natomiast w polskiej wersji językowej Andrzej Blumenfeld.
  • Elena Fisher – żona Nathana, amerykańska dziennikarka, która zrobiła karierę po nakręceniu reportażu z przygód, które przeżyła wraz z Drake'em, oraz Sulivanem w Uncharted: Fortuna Drake’a. W oryginalnej wersji językowej głosu użyczyła jej Emily Rose, natomiast w polskiej wersji językowej Izabella Bukowska. Wystąpiła we wszystkich grach oprócz Uncharted: Złota Otchłań. W komiksie pojawiła się jako nieznana Nathanowi i Sullivan'owi dziennikarka z programu telewizyjnego.
  • Chloe Frazer – australijska, doświadczona poszukiwaczka przygód, sojuszniczka Nathana. W oryginalnej wersji językowej głosu użyczyła jej Claudia Black[61][62][63], natomiast w polskiej wersji językowej Anna Gajewska. Pojawiła się w Uncharted 2: Pośród złodziei, Uncharted 3: Oszustwo Drake’a, Uncharted: Pogoń za Fortuną oraz komiksie opublikowanym przez DC comics.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki