FANDOM

Uncharted: Fortuna Drake'a – gra przygodowa akcji, która została pierwotnie wydana w czwartym kwartale 2009 roku na konsolę PlayStation 3, a w 2015 roku jej zremasterowana wersja została wydana w wydaniu zbiorczym Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a na konsolę PlayStation 4.

Zarys fabularny Edytuj

Akcja gry rozgrywa się dwa lata po wydarzeniach z pierwszej odsłony. Nathan Drake podejmuje się rozwikłania tajemnicy Marco Polo – słynnego weneckiego podróżnika, który w 1292, po dwudziestoletnim pobycie na dworze chińskiego cesarza Kubilaj-chana, zdecydował się powrócić do ojczyzny. Podróżnik dokładnie opisywał swoje wyprawy, jednak o tej nic nie wspomniał, pomimo że z 14 statków i łącznie 600-osobowej załogi powrócił zaledwie jeden okręt i 18 ludzi. Drake z czasem odkrywa, że Polo, na polecenie cesarza, udał się na poszukiwania tajemniczej Shambhali, aby odnaleźć spełniający życzenia buddyjski szafir Cintamani. Trop prowadzi Drake'a aż do Tybetu, w których rozpoczyna się właściwa akcja.

Lista rozdziałów Edytuj

  1. Młot i kowadło
  2. Kradzież z włamaniem
  3. Borneo
  4. Wykopaliska
  5. Walki w mieście
  6. Ciężkie czasy
  7. Idą z nami
  8. Tajemnice miasta
  9. Ścieżka światłości
  10. Tylko jedno wyjście
  11. Nie zatrzymuj się
  12. Zdążyć na pociąg
  13. Lokomotywa
  14. Światełko na końcu tunelu
  15. Katastrofa kolejowa
  16. Gdzie ja jestem?
  17. W górach
  18. Serce z lodu
  19. Oblężenie
  20. Kotek i mysz
  21. Konwój
  22. Gompa
  23. Znowu razem
  24. Droga do Shambhali
  25. Raj zdruzgotany
  26. Drzewo życia

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka w Uncharted 2: Pośród złodziei, podobnie jak pierwsza odsłona, jest kombinacją trójwymiarowej, trzecioosobowej platformówki i strzelanki. Podczas przechodzenia poziomów, Nathan może pływać, wspinać się, używać broni palnej, a także walczyć wręcz. Rozgrywka nie posiada większych różnic od swojego poprzednika, jednakże sztuczna inteligencja przeciwników uległa znacznej zmianie, przez co są oni trudniejsi do pokonania. Niezwykła ilość broni, które gracz może znaleźć, ma bardziej realistyczne zachowanie: zmieniono głównie odrzut broni w trakcie strzelania i pojemność magazynków. Ostatnim i dość ważnym aspektem jest rozwiązywanie wielu różniących się poziomem trudności zagadek, najczęściej opartych na rysunkach zawartych w dzienniku protagonisty.

Obsada Edytuj

Angielski dubbing Edytuj

Polski dubbing Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W rozdziale „Kradzież z włamaniem” można natknąć się na gazety z poszukiwanymi przestępcami. W rzeczywistości twarze należą do programistów, projektantów okładek oraz testerów z Naughty Dog.
  • W rozdziale „Walki w mieście” można natknąć się na plakaty nieistniejących filmów, w których grają pracownicy studia Naughty Dog.
    • W tym samym rozdziale można znaleźć dwa billboardy, które są reklamą Klubu Raja i Hotelu Eldorado – są to odwołania to pierwszej części gry.
  • Na kaburze Drake'a znajduję się skrót „NDI”, który oznacza Naughty Dog Inc.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki